20 مهر 1403
17

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس گفت: وزارت نیرو قول تخصیص 150 میلیارد تومان اعتبار را برای تأمین و توزیع آب شرب در شهرستان‌های گرگان و آق قلا داده است.

قول وزارت نیرو برای رفع مشکلات کم‌آبی در گرگان
- اخبار استانها -

رمضانعلی سنگدوینی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در گرگان اظهار کرد: با وجود اینکه دولت قبل اقدامات خوبی مانند حفر و تجهیز چندین حلقه چاه جدید و همچنین ایجاد مخازن ذخیره آب شرب را انجام داده است اما هنوز مردم استان به ویژه در شهر گرگان با قطعی‌های چند ساعته آب مواجه هستند.

وی گفت: گرگان جزو معدود مراکز استان‌ها است که منابع پایدار تأمین آب ندارد و در کوتاه مدت تنها حفر چاه را در برنامه داریم. برای اینکه بتوانیم این مشکل را در گرگان برطرف کنیم نیاز به اقدامات جدید از جمله شیرین سازی آب دریای خزر داریم.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: دولت سیزدهم مجوز بهره برداری از دریای خزر به منظور شیرین سازی آن و رفع مشکلات کم آبی گرگان را داده است و در جلسه‌ای که نهم مهرماه امسال با وزیر نیرو داشتم بر تخصیص شیرین سازی آب دریای خزر برای منطقه آزاد ینچه برون نیز تأکید کردم.

سنگدوینی خاطرنشان کرد: مجوزهای لازم برای  شیرین‌سازی آب دریای خزر و خرید تضمینی آن صادر شده است که قرار است روزانه حدود 36 میلیون مترمکعب از آب دریای خزر استحصال و شیرین سازی شود.

وی ادامه داد: سد میرداماد (شصت کلاته) از دیگر پروژه‌های مهمی است که امیدواریم دولت چهاردهم نگاه ویژه‌ای به آن داشته باشد چراکه بخشی از نیازهای آب شرب را در شهر گرگان برطرف خواهد کرد.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: همچنین وزارت نیرو قول تخصیص 150 میلیارد تومان اعتبار را برای تأمین و توزیع آب شرب در شهرستان‌های گرگان و آق قلا داده است.

انتهای پیام/582


https://gorganema.ir